۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز با برگزاری مسابقات هفته بیست و نهم پیگیری شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۹
از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز با برگزاری مسابقات هفته بیست و نهم  پیگیری شد.

در این هفته از رقابت‌ها تیم‌های مدعی هوادار تهران بادران تهران کوچه طلایی ساوه فجر سپاسی شیراز شاهین بوشهر برابر حریفان خود به برتری رسیدند. در سایر دیدارها نیز تیم آرمان گهر سیرجان با برتری پرگل برابر گل ریحان البرز حکم سقوط نماینده استان البرز به رقابتهای لیگ دسته دوم باشگاه های کشور را امضا کرد.

تیم های نود ارومیه و چوکای تالش در یکی دیگر از حساس ترین بازی های این هفته به تساوی یک بر یک رضایت دادند و در آخرین دیدار این هفته تیم استقلال ملاثانی موفق شد در دیدار خانگی خود برابر پارس جنوبی جم با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد.

در ادامه گزارش 9 دیدار برگزار شده از هفته بیست و نهم را می خوانید:

شهرداری آستارا 2 - قشقایی شیراز 0| پایان بازی در ساعت 19:56
این بازی در نیمه نخست رقابت بدون گل دنبال شد و دو تیم در گشودن دروازه حریف ناکام ماندند تا نیمه اول بازی برنده‌ای نداشته باشد.

در چهل و پنج دقیقه دوم این شهرداری بود که مصمم تر برای پیروزی به میدان آمد. تیم میزبان   بعد از دقیقه شصت توانست در پنج دقیقه طوفان به پا کند و پیروزی خانگی ارزشمندی را به دست آورد. ابتدا سعید طالبی در دقیقه شصت و سوم توانست قفل درواره قشقایی را باز کند.

از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

نود ارومیه 1 - چوکا تالش 1| پایان بازی در ساعت 19:59
تالشی‌ها که با دو امتیاز بیشتر نسبت به نود در جایگاه شانزدهم و یک پله بالاتر قرار داشتند، امیدوار به کسب پیروزی در ارومیه بودند تا شرایط خود را در پایین جدول بهبود ببخشند، اما در آن سوی میدان بازیکنان نود نیز با همین انگیزه برای رسیدن به برد و صعود یک پله‌ای در جدول تلاش می‌کردند.

مهدی محمدیاری در دقیقه ۳۰ موفق شد گل اول بازی را برای چوکا تالش به ثمر رساند تا شاگردان پیوس نیمه اول را با برتری یک بر صفر مقابل نود ارومیه به پایان برسانند.

گل ریحان البرز 1 - آرمان گهرسیرجان 4| پایان بازی در ساعت 20:40
در این بازی شاگردان محمود شافعی که هفته هاست در قعر جدول رده بندی به سر می برند، در دقیقه 22 و توسط سعید قائدی فر دروازه خود را باز شده دیدند. در ادامه و در دقایق پایانی نیمه نخست، عادل سرشار گل تساوی را برای گل ریحان به ثمر رساند تا نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان برسد.

اما در نیمه دوم این شاگردان قاسم شهبا در آرمان گهر بودند که سه بار توسط ایمان رازانی، سجاد حسامی و رضا پورمهدی آبادی دروازه حریف را باز کردند تا این بازی با نتیجه 4 بر یک به سود سیرجانی ها به پایان برسد.

با این نتایج، گل ریحان با 18 امتیاز در قعر جدول باقی ماند. هر چند آنها روی کاغذ هنوز شانس بقا دارند ولی این اتفاق عملا غیرممکن است. آنها باید در هر 5 دیدار باقی مانده خود به پیروزی دست پیدا کند. البته کرجی ها علاوه بر اینکه باید 5 دیدار باقی مانده خود را با برد پشت سر بگذارند بایستی در این دیدارها گلی دریافت نکنند و در سوی مقابل در مجموع این 5 مسابقه بیش از 33 گل به ثمر برسانند امری که بسیار سخت و عملا شدنی نخواهد بود. 

با این اوصاف سقوط نماینده البرز به رقابت های لیگ دسته دوم قطعی شد و باید این تیم فصل آینده در این رقابت ها به فعالیت خود ادامه دهد.

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

فجرسپاسی 2 – رایکای بابل 0| پایان بازی در ساعت 21:22
فجر سپاسی برای مدعی ماندن به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشت و از همان دقایق ابتدایی بازی در اندیشه ی طراحی حمله به روی دروازه ی تیم مازنی و رسیدن به گل بود. حملات در دقیقه ی 32 جواب داد و حمید نعمتی کاپیتان فجر از روی نقطه ی پنالتی تیمش را به گل رساند. در ادامه فجر باز هم از روی نقطه ی پنالتی به گل رسید اما اینبار زننده ی ضربه ی پنالتی فرزان دانا بود که در دقیقه ی 67 اندوخته های فجر سپاسی را به دو گل رساند. 

رایکا برای جبران گل خورده در دقایق پایانی بازی پر تلاش ظاهر شد اما فجر به خوبی بازی را اداره کرد و در نهایت به برتری دو بر صفر رسید. فجر سپاسی با این پیروزی حیاتی 47 امتیازی شد و در فاصله ی 3 امتیازی با صدرنشین هم چنان یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر به حساب می آید. البته صعود فجر سپاسی به شرطی خواهد بود که در هفته های پایانی علاوه بر تداوم این سیر منتظر امتیازدهی حریفان هم باشد. 

رایکای بابل با قبول این شکست 34 امتیازی باقی ماند. هر چند رایکا در حاشیه ی امنیت قرار دارد اما برای نهایی کردن حضورش در جمع تیم های دسته اولی باید در هفته های پایانی امتیاز بگیرد. در پایان این بازی شبیر لطفی سرمربی تیم رایکای بابل از سمت خود استعفاء کرد. درگذشت نادر دست نشان سرمربی تیم رایکا به دلیل ابتلا به کرونا روی نتیجه گیری تیم تاثیر منفی گذاشته است و به نظر می رسد تیم مازنی هنوز نتوانسته به خاطر این موضوع از بحران خارج شود. بدون شک در روزهای آتی سرمربی جدید تیم رایکا انتخاب خواهد شد به این خاطر که تیم در شرایط حساسی بسر می برد.

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

خوشه طلایی 2 – ملوان بندرانزلی 0|پایان بازی در ساعت 21:49
در این بازی که پیش از آغاز آن مراسم معارفه اکبر میثاقیان به عنوان مدیرفنی خوشه طلایی نیز برگزار شد، ساوه ای ها دو بار توسط فرشید پاداش و حسن مرادی فر دروازه شاگردان مازیار زارع را باز کردن و با دست پر از زمین مسابقه خارج شدند.

خوشه طلایی با کسب این پیروزی، 46 امتیازی شد و به رده چهارم جدول رده بندی صعود کرد. آنها 4 امتیاز با تیم های اول و دوم هوادار و بادران فاصله دارند و در هفته های پایانی، جدال حساس و تماشایی بین تیم های مدعی برگزار خواهد شد تا سرانجام دو تیم جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند.

ملوان نیز با این شکست 39 امتیازی باقی ماند و با توجه به پیروزی آرمان گهر، یک پله نیز سقوط کرد تا قوی های سفید انزلی، همچنان دور از بالاترین سطح فوتبال ایران به سر ببرند.

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

هوادار تهران 1- خیبرخرم آباد 0|پایان بازی در ساعت 21:49
در این مسابقه که در استادیوم غدیر تهران برگزار شد، هوادار خیلی زود به گل رسید. یک ضربه کاشته از سمت چپ هوادار نصیب این تیم شد که توپ فاصله زیادی تا دروازه داشت. ارسال مجتبی محبوب مجاز بازیکن سابق استقلال به روی دروازه بدون تأثیرگذاری بازیکنان، وارد دروازه خیبر شد تا میزبان در دقیقه 16 پیش بیفتد.

ارسال محبوب مجاز که از سرعت و شدت زیادی هم برخوردار نبود، روی اشتباه خط دفاعی خیبر و بخصوص دروازه بان این تیم یعنی احسان ضیایی وارد دروازه شد تا شاگردان عبدالله ویسی خیلی زود دروازه خود را باز شده ببیند.

در ادامه خیبر برای زدن گل تساوی به روی دروازه حریف خیمه زد که در این راه ناکام بود. شاگران ویسی در نیمه دوم موقعیت های فراوانی را به دست آوردند ولی در باز کردن دروازه حریف ناتوان بودند و در 45 دقیقه دوم نزدیک به 4 فرصت مسلم گلزنی از کف خرم آبادی ها رفت.

در این دیدار علی کریمی پیشکسوت فوتبال ایران و مشاور مدیرعامل خیبر نیز در استادیوم حضور داشت، مسلم حق شناس گلر هوادار شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و ستاره تیمش بود. ویسی برای دقایق پایانی نیز مرتضی غلامعلی تبار مدافع خود را به نوک خط حمله فرستاد تا از توانایی سرزنی او بهره ببرد ولی این اتفاق رخ نداد.

از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

مس کرمان 0 – بادران تهران 1||پایان بازی در ساعت 22:12
 تیم بادران که در بازی رفت هم مس کرمان را دو بر یک شکست داده بود  اینبار با گل مرتضی خراسانی مهاجم جوان خود به برتری یک بر صفر رسید. این گل در دقیقه ی 68 بازی به ثمر رسید. در نیمه ی اول و هم چنین نیمه ی دوم تیم مس کرمان برای رسیدن به گل پر تلاش ظاهر شد اما خط دفاعی تیم بادران به خوبی حملات مس را مهار کرد تا در نهایت به سه امتیاز شیرین و حیاتی دست پیدا کند. 

تیم بادران با این پیروزی ارزشمند همانند تیم هوادار 50 امتیازی شد و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ی دوم جدول ایستاده است. حالا تیم بادران بعد از 6 سال حضور در لیگ یک به طور جدی می تواند رویای صعود به لیگ برتر را برای خود محقق کند. شرایط این تیم برای صعود به گونه ای است که تعیین سرنوشت به دست خودش است و در هفته های پایانی اگر دچار لغزش نشود می تواند صعود به لیگ برتر را جشن بگیرد. 

امیدرضا روانخواه که در پایان بازی با شاهین شهرداری بوشهر هدایت تیم بادران را برعهده گرفت در این بازی سومین پیروزی را تجربه کرد. او یک شکست هم در برابر تیم خوشه طلایی در ساوه داشت. اما در این بازی باز هم شاهد عدم نتیجه گیری تیم مس بودیم. مس هفته های متوالی است که امتیازات مهم و حیاتی را از دست می دهد و با قبول این شکست 46 امتیازی باقی ماند. در حالی که هفته ها پیش این تیم فاصله ی چند امتیازی با تیم های مدعی ایجاد کرده بود اکنون با 4 امتیاز اختلاف نسبت به تیم های اول و دوم جدول برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند. شکست در برابر تیم هایی چون خوشه طلایی – قشقایی شیراز – پارس جنوبی جم – آرمان گهر سیرجان و در نهایت تیم بادران در هفته های اخیر کار این تیم را برای صعود سخت کرده است. در 8 هفته ی اخیر این تیم تنها یک بار آنهم در برابر استقلال ملاثانی با نتیجه ی 3-2 برنده شد.

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

شاهین شهرداری بوشهر 2 – استقلال خوزستان 1|پایان بازی در ساعت 22:32
تلاش های دو تیم برای رسیدن به گل در نیمه ی نخست ثمری نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه ی دوم ابتدا تیم استقلال خوزستان به گل رسید. رامین داوودی در دقیقه ی 73 شادی را به اردوی تیم استقلال خوزستان به ارمغان آورد اما این شادی خیلی دوام نداشت. علی گودرزی 5 دقیقه ی بعد بازی را به تساوی کشاند. در دقایق پایانی بازی واضح و مشخص بود که تیم شاهین شهرداری بوشهر برد می خواهد و سرانجام در دقیقه ی 87 بازی به گل رسید. اینبار زننده ی گل تیم شاهین شهرداری بوشهر میلاد صارمی بود. کاپیتان این تیم که در دور رفت بازی ها در تیم پارس جنوبی جم بازی می کرد. 

شاهین شهرداری بوشهر با این سه امتیاز حیاتی و ارزشمند 46 امتیازی شد و با توجه به اختلاف 4 امتیازی با دو تیم هوادار و بادران می تواند داعیه ی صعود به لیگ برتر داشته باشد. به خصوص که 5 هفته به پایان بازی ها باقی مانده است. اما بی تعارف باید گفت شرایط تیم استقلال خوزستان برای صعود به لیگ برتر بسیار سخت شده است چرا که از بازی های قبلی 42 امتیاز بدست آورده است. 

این برای چندمین هفته ی متوالی بود که شاهین شهرداری بوشهر در هفته های پایانی حریفان خود را شکست می داد. به واقع می توان گفت دقایق پایانی برای تیم شاهین شهرداری بوشهر خوش یمن است.

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان

استقلال ملاثانی 2 - پارس جنوبی 1|پایان بازی در ساعت 22:57
در آخرین مسابقه هفته بیست و نهم لیگ یک فوتبال ایران، تیم پایین جدولی استقلال ملاثانی از ساعت ۲۰:۵۰ امشب در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف پارس جنوبی جم و یکی از گزینه‌های صعود به لیگ برتر رفت.

پارس جنوبی که در صورت برتری یا تساوی در زمین استقلال ملاثانی بالاتر از استقلال خوزستان و خیبر خرم‌آباد قرار می‌گرفت، صاحب یک ضربه پنالتی شد که علی فتاح با شوت محکم زمینی به سمت راست خود، توپ را به تیرک عمودی دروازه کوبید تا این فرصت خوب گلزنی برای جمی‌ها از دست برود.

بهروز هوشمند، بازیکن پارس جنوبی بخاطر خطای شدید روی سجاد عبدویی با کارت قرمز مستقیم جریمه شد تا جمی‌ها ۱۰ نفره شوند.

هفته 29 لیگ1| از برد بزرگ بادران تا کامبک شاهین و سقوط گل ریحان